aku ..

by - September 21, 2010

kalaulah betul perkiraan aku, aku akan berumur 28 tahun pada 26 november 2010 .. bersamaan dengan hari jumaat! walaupun dah lebih suku abad, aku still rasa banyak sangat kekurangan kat diri aku .. of course aku nak atasi semua kekurangan aku .. tapi aku tak mampu .. makin aku cuba, makin aku jauh perginya ..

dah keje kat sini, almost 3 tahun .. genap 3 tahun under the same company, which is on the coming 15 november 2010! aku belum puas .. banyak lagi aku nak kejar .. banyak lagi aku nak catch up .. aku tahu manusia tiada yang sempurna .. aku nak cuba jadi sesempurna yang boleh .. sometimes, aku terpikir jugak nak pindah balik ke kuching .. lantak lah org cakap, kuching xda apa2 .. kuching susah nak dapat promotion .. tapi aku ada family aku kat situ! aku rasa aku secure kat situ ..

memang aku xkan nafikan yg aku akan rindukan life aku kat ini .. konsert sana sini .. meloncat2 kat club ngan kawan2 .. jln2 shopping kat shopping complexes .. makan pelbagai jenis makanan .. gelak ketawa ngan kawan2 .. kawan2 kat tempat keje yg aku kenal since aku masuk .. tapi, aku xnampak apa2 hasil pun! aku xnak hidup macam ni sampai biler2! sometimes aku malu ngan adik beradik aku yang lain ..

teringin nak sambung balik belajar .. xtau sama ada aku still leh terima x? aku ingin nak sambung balik belajar .. kalau lah aku sambung belajar dulu .. mesti dah settle degree .. maybe x keje kat sini .. mesti berkawan ngan org lain .. x merasa travel here and there .. nak beli tiket flight pun kena book awal2 .. but, maybe a much better life! but, aku xkan kenal kawan2 aku kat ofis nih .. xde nak menggila2 mcm kat sini .. x akan dapat experience yang aku dpt mcm kat sini!

hidup ngan keje shift, memang macam xde life langsung .. time org keje, aku membuta .. time orang membuta lak, aku mencengkak mata carik duit .. sometimes, aku akan miss event2 occasion2 yang gempak .. aku tahu hidup aku ni membosankan .. orang cakap hidup aku boring! sedih! tapi xleh nak merungut .. ngan keje ni lah aku bayar sewa rumah .. ngan adanya keje ni gak aku beli keperluan aku sumer .. ngan titik peluh ni jugak aku gi sana sini, enjoy sana sini .. tapi aku rasa x cukup! dgn keje ni jugak aku kenal org .. hati budi org sedikit demi sedikit .. aku kenal apa itu setiakawan, brotherhood n friendship! tapi aku tlalu naif .. terlalu bodoh nak kenal orang .. aku ingat lagi, kawan aku pernah bercerita pasal org2 kat ofis .. biler ditanyer, saper yg xleh nak cayer .. dier jawab, better ko kena sendiri, kenal sendiri .. then only u will know .. aku ingat aku bleh .. tapi ternyata x boleh .. aku x leh nak kenal .. aku x tau nak baca org! aku x pandai nak tengok saper yang baik, sapa yg tak! kenapa aku bodoh sangat?

You May Also Like

1 comments

  1. oh lah tedah...jaik ati ku maca. sabar nong. piker menar2. mun ko dah ready nok enjoy a more laid-back life, Kuching will always welcome back it's child...

    ReplyDelete