College Life

by - March 08, 2016

Kebetulan result SPM baru jer kuar, nak share la cerita zaman lepas SPM. Masa Form 5, aku dulu dlm kelas 2nd best in school! Budak Sains! Bangga la jugak. Tp hakikat nya, bodoh! Hahaha. Nakal n pemalas jugak la aku ni dulu2. Kuar jer result SPM, teruk benar result! Buat malu mak bapak! Nasib baik parents kira mampu lagi.

Sambung study kat kolej swasta (kolej ni dah bankcrupt, dah gulung tikar). Apply Multimedia Technology, dpt surat course Mass Comm! Parents suruh pergi jer! Otw nak register d Kch ngan mak (masa tuh duduk kat Saratok), bapak telepon bagitau dapat offer dr LKW. Tp sebab dah otw ke KCJ, teruskan jer lah kolej d Kch. Geng2 lain kat Uni2 top kat Mesia!

Kat Kch, time nak register, nasib baik bleh tukar ke Multimedia. Kalau Mass Comm? Hujung2 nyer nanti jadik MissCommunication! Hahahahaha. Disebabkan result aku yang teruk, xdpt nak masuk terus Diploma! Kena masuk Pra-Diploma dulu. Ok jer lah!

Aku, lepas SPM baru tau nak duduk asrama. Baru pandai nak basuh baju sendiri! Cuci pinggan mangkuk dah biasa kat rumah. Selalu nya, makanan akan siap sedia d atas meja. Kalau x bapak, mak yg akan jerit suruh makan. D asrama (luar kampus), balik dr kolej, mencari makan malam untuk diri sendiri. Kalau x pun, ngan kawan2 keras (kamceng). Asal malam jer, muka kitorg jer lah yg penuh kat kedai2 makan area asrama. Kalau hujung minggu, Ene Eriena n David Seling la yg akan teman g makan kat Hartz Chicken Buffet! Pagi tuh, sanggup berlapar dulu, x makan. Hahahaha

Saper2 yg nak sewa kete kat cyber cafe kat bawah asrama, akan panggil aku. Aku jd driver! Masa pun lesen P! Kalau x pun, surf internet sejam dua kalau ada duit lebih! Best jugak masa muda2 dulu!

Kat kelas time kolej, bleh tahan jugak study aku! Time present project, masing2 bawak CPU! Time tu usb drive aka pen drive baru jer dicipta. Kalau pakai disket, entah berapa kotak la aku pakai! hahaha. Aku pernah ada usb drive yg entah berapa megabyte entah? Ingat lagi beli kat kedai Compaq kat Tun Jugah! Kalau x salah, 8 megabyte! Yer! Bawak CPU, btukar kabel projector biler turn present. Mlm b4 present, xtido! Yer lah, nak siapkan presentation! Bodoh kan? Kenapa x buat awal? Saja nak cari sakit!

Time Vice Cancellor datang dr Penang, aku Troy Wellington n Taha Jimal buat 3d presentation! Busy kot buat 3d KLCC! Biler buat photography project, 6-7 org kitorg g ramai2. Berpanas2, tp best!

Paling best biler team dr USM datang ke kolej, diorg ada mention pasal project aku d tgh2 ramai2 student berkumpul! Time tu, aku suka surf internet mencarik javascript sendiri. Project photography aku buat ala2 website, gambar semua blur dlm kotak2. Bila cursor lalu kat gambar tu, gambar tu akan jadi jelas! Itu yg diorg suka! Kreatif katanya!

Project javascript, aku buat style website jugak! Siap ada Flash guna character X-men Cyclop n Pyro! LEpas tu, bleh masuk version Cyclop or version Pyro! Fuhhhh. Thorbaik gua cakap sama lu!

Aku involve jugak ngan website kolej, ngan Troy n Taha! X ingat sem keberapa? Masa tu lecturer Azman MAntaril! Abis kelas, lepak kat bilit dier! Website masa tu fully html! Satu2 page diedit! Design website, aku tiru website dr Korea! Tp aku adjust la! Hahahaha

Xda bakat kepimpinan, tp busy masuk election MPP! Kalah teruk! Hahahaha. Bodoh betul la!

Alhamdullilah, habis 1 sem pra-diploma, 6 sem diploma n 1 sem practical, dpt la 3.55 (bukan menunjuk)! Dr situ, 3 Anugerah Dekan & 2 Anugerah Presiden! Hehehe. Best jugak bila refresh balik time kolej dulu.

You May Also Like

0 comments