aku ..

by - May 05, 2010

dah lama dah tak update blog aku nih .. tetiba mcm ringan plak nak menaip .. aku ngaku, sbg manusia, aku x sempurna .. walaupun aku ingin mjd sesempurna yg boleh .. specially buat parents aku .. sbg contoh kat adik2 aku .. buat semua yg aku kenal .. tp, apa kan daya .. selagi ada nyawa, aku akan cuba sebaik mungkin utk mjd makhluk yg bguna .. aku xnak sia2kan semua yg parents aku dah buat .. lantak lah klu ada org ckp aku sajer mengada kat sini ..
just nak meluah perasaan aku .. 1st may lepas, sorg lg family members aku pergi .. anjang amin .. arwah adalah yg kedua dpd 7 adik beradik bapak .. walaupun x berapa rapat, tp kehilangannya agak terasa .. lebih2 lg, semasa arwah masih ada, aku x pernah tgerak langsung nak g melawat .. aku kat subang, arwah stay ngan cousins aku kat seremban .. paling sedih lg, masa arwah meninggal kat seremban, aku kat kch .. kebetulan cuti .. mlm tu, seriously mcm mimpi! aunty yon, isteri arwah kol bapak, bgtau arwah dah xde .. sebab strok .. arwah meninggal selepas sedar dpd strok sekejap! masa tuh, aku tgh melantak masakan mak .. tetiba mcm hilang selera .. arwah meninggal just like arwah wa jahara .. aku takut aku x dpt nak terima klu parents aku xde .. aku x tau aku cukup kuat ke x? aku leh terima ke x? aku x berani imagine! serious! balik kpd kes mlm 1 may tuh, aku kira nak tolong bapak gtau kat uncle aunty lain, tp aku dah blinang airmata .. last2 aku dail number usu aisah, aku bg kat adik aku, suruh gtau kat usu .. aku time tu mmg blinang airmata, n bila2 masa akan nangis .. aku jenis yg cepat tsentuh ..
masa wa jahara meninggal, mlm tuh aku off fon coz nak charge .. coz time tuh fon motorola lama yg tpaksa tanggal bateri, then baru charge .. the next morning, aku dpt text dpd mak ke bapak .. dlm msj tu, gtau yg wa jahara dah xde .. aku terus tduduk n terus nangis .. aku kuatkan diri, kol mak, nak confirm .. aku rasa nak balik terus ke sarikei, coz at that time, aku still study kat kch .. bapak gtau, x yah balik, everyone understand yg aku xdpt balik .. aku terus kol anjang, kira nak rumpang balik sarikei .. tp arwah time tuh hidup lg dah gerak ke sarikei .. apa yg buat aku hiba sgt, a week before tuh, aku balik saratok .. kebetulan arwah wa pun ke saratok .. arwah wa siap belek2 album kitorg beradik .. arwah wa ambik a few pics n mintak kebenaran tuk simpan gambar2 tu .. kitorg x kisah .. cz arwah mmg bukan mcm org lain .. arwah wa yg jaga kitorg 4 beradik dr kecik .. sampai at one point, arwah datuk dah sakit .. sebab parkinson .. kitorg decide she should go n take care of datuk .. kitorg dah basar .. bleh jaga diri .. bukan tu je .. kebetulan, mak bapak baru je beli pajero .. pg arwah wa nak balik, dier cakap nak merasa naik pajero .. jd bapak bawak lah pusing2 pekan saratok .. then bapak anta g bus station cz xde org nak anta arwah je sarikei .. cz masa tu hari keje .. a week, or less than a week .. wa jahara dah xde ..

You May Also Like

0 comments